7 augustus 2009

Dump cake

Dit recept van "dump cake" komt van de Pioneer women. De link hiervan is in de rechter kolom te vinden onder "recepten". Stap voor stap wordt daar (in het engels) uitgelegd wat je moet doen. Voor dit recept heb ik originele amerikaanse cakemix gebruikt. Deze is te koop bij Super de Boer. Eigenlijk had ik gele cakemix willen hebben, deze was op, dus heb ik chocolademix gepakt. Ik wilde eerst uitproberen of het wel zo simpel is. En ik kan je zeggen dat is het! Hieronder zie je (in het nederlands) hoe ik het voorelkaar heb gekregen!

Dit zijn de oorspronkelijke ingredienten: 1 pak gele cakemix van Duncan Hines, half pakje margarine, 1 pot kersen zonder pit, 1 groot blik ananasstukjes (ik had alleen 2 kleintjes) en om het af te maken echte slagroom.
Doe de kersen en de ananasstukjes (zonder de siroop) in een ovenschaal.

Doe daaroverheen de gele cakemix en stamp de klontjes fijn met een vork.

Daar overheen komt een half pakje margarine, die snij je in stukjes en verdeel je over de schaal.
De schaal gaat de (voorverwarmde) oven in: en na ongeveer 45 min. op 200 graden krijg je:

Warme Dump cake! En weet je waarom hij zo genoemd wordt?

Omdat je hem op je bord dumpt met een flinke toef slagroom!
Heel simpel en vooral lekker! Smakelijk!

Geen opmerkingen: