22 mei 2010

Vintage flowers

Bij een layout met foto's van mijn oma wilde ik wat bloemen hebben op het geheel op te fleuren. Omdat ik niet de juiste kleur bloemen op voorraad had, besloot ik ze zelf te maken. Ik heb hiervoor dubbelzijdig bedrukt papier gebruikt omdat tijdens het kreukelen je de achterkant van het papier kan zien. Het is niet mooi als dat effen wit is.

Het is heel simpel om ze te maken: Je snijd 3 of meer circels in verschillende maten. Je maakt het papier een klein beetje nat met een mister. Dan ga je ze kreukelen door er een klein propje van te maken. Voorzichtig vouw je het propje weer uit, het papier heeft nu mooie kreukels (herhaal deze stap totdat je tevreden bent over de keukels). Dan leg je de circels van klein naar groot op elkaar en doe er een splitpen doorheen...et voila!

Natuurlijk kun je elke gewenste kleur gebruiken en lekker veel circels opelkaar leggen...just go crazy!

Geen opmerkingen: